به نام خدا







با سلام امروز با یک اموزش دیگه اومدیم خدمتتون خب بریم سراغ آموزش اول میخوام در مورد حلقه توضیح کوتاهی بدم 

حلقه در گیم میکر به این صورت هست که شما حلقه رو مشخص میکنید مثل if بعد شما باید کاری که باید نسبت 

به حلقه انجام بدید رو انجام بدید مثل شرط و دستور خب این کد رو ببینید

کد PHP:
if (a = 1)
{
b = 5

در این کد gml ما گفتیم اگر a = 1 بود b = 5 بشه پس ما اول شرط رو گفتیم و بعد دستور رو گفتیم.

حالا بریم سر اصل مطلب

خب اول از کد if شروع میکنیم که چه کار بردی داره و چجوریه

خب کد ایف یا همون اگر ما در کد ایف اول ایف رو مینویسیم و بعد باید با دو تا پرانتز شرط رو مشخص کنیم

و بعد با دوتا کروشه دستور رو بنویسیم

کد PHP:
if (a = 1)
{
b = 5


مفهوم این کد اینه که اگر a =1 بود b = 5 بکنه اون بالا هم گفتم

خب ما در کد ایف میتونیم بعد از دستور یک else هم اضافه کنیم که میشه در غیر این صورت 

حالا این کد رو ببینید

کد PHP:
if (a = 1)
{
b = 5
}
else
{
b = 4 

در این کد ما گفتیم 

اگر a = 1 بود b = 5 در غیر این صورت (یعنی اگر a = 1 نبود) b = 4 باشه nerd

خب حالا در موزد ایف و الس فهمیدید;

بریم سراغ یک چیز سخت تر خب while در حلقه while شما میگید تا وقتی که شرط درست بود 

شما در کد ایف میگید اگر شرط درست بود و این تا وقتی شرط درست بود بالا گفتم;

اینم مثال 

کد PHP:
while (a = 1)
{
b = 4

در این کد گفتیم تا وقتی a = 1 بود b = 4 باشه;

اگر بجای شرط شما بنویسید true این دستور برای همیشه اجرا میشود;

خب بریم سراغ یک حلقه دیگهnerd coolcool yummi

حالا نوبت swith این حلقه کمی سخت تره

با swith میشه متغیر رو با چند عدد و متغیر دیگه مقایسه کرد

کد PHP:
a=1;
switch(a)
{
case 1:
{
a=2;
}
case 2:
{
show_message("Hello")
}


در این کد ما گفتیم متغیر a = 1 و در کیس اول a رو با 1 مقایسه کردیم و در کیس دوم a رو با 2 مقایسه کردیم خب a = 1 

پس a = 2 میشه و چون در کیس 2 گفتیم نشون بده سلام 

a = 2 میشه و با کیس دوم مقایسه میشه و سلام رو نمایش میده;


اما اگر ما بخواهیم اگر case مورد نطرمان درست بود دیگر بقیه case ها مورد بررسی قرار نگیند باید چه کنیم؟

در اینجا دستوری به نام break داریم که به کمک ما می آید. این دستور باعث می شود که برنامه از درون دستور switch 

خارج شود اینم مثال : 

کد PHP:
a=1;
switch(a)
{
case 1:
{
a=2;
break;
}
case 2:
{
show_message("Hello")
}


خب چون ما نوشتیم break دستور دیگه از swith خارج میشه و کیس دوم برسی نمیشه 

دستور default:

این کد میگوید اگر هیچ کدام از کیس ها درست نبود این رو اجرا کن

کد PHP:
a=get_integer("1 or 2 or 3","number");
switch(a)
{
case 1:
{
show_message("true");
break;
}
case 2:
{
show_message("true");
break;
}
case 3:
{
show_message("true");
break;
}
default:
{
show_message("fasle");
}



این برنامه با تابع get_integer عددی را از کابر می گیرد و آن را در متغیر a نگه می دارد.
سپس با دستور switch و case ها آن را مورد بررسی قرار می دهد که آیا 1 یا 2 یا 3 است؟ اگر یکی از این عدد بود متن true را نشان می دهد و از ساختار switch با دستور break خارج می شود. ولی اگر هیچ یک از این ها نبود به default می رود و fasle را نشان می دهد و سپس از switch خارج می شود.
توجه کنید که اگر ما در هر یک از case ها از دستور break استفاده نمی کردیم و اگر مقدار a با یکی از case ها برابری می کرد، دستورات آن case اجرا می شد و سپس به سراغ دستورات defualt می رفت. چون یادتان باشد ما گفتیم که دستورات default در هر زمانی اجرا می شوند به جز زمانی که قبلش دستور break باشد.

case های چندگانه:

یکی دیگه از ویژگی های حلقه switch ایجاد case های چندگانه است. با استفاده از این روش می توان یک دستور را برای چند case جداگانه ایجاد کرد. درست است که بدون استفاده از این قابلیت هم می توان چنین کاری کرد، ولی با این قابلیت کد های ما بسیار کم تر میشه

اینم مثال :

کد PHP:
a=get_integer("1 or 2 or 3","number")
switch(a)
{
case 1:
case 2:
case 3:
{
show_message("true");
break;
}
default:
{
show_message("false")
}


خب اینم از swith 

کمی از مطالب برگرفته شده از daneshgar.blog.ir

کمش ها 

خب حالا with

این حلقه شرط در آبجکت دیگر و دستور رو توی آبجکت دیگر اجرا میکند 

مثال 

کد PHP:
if amir
{

with(obj_player)
{
hspeer = 4
}


این کد در آبجکت دشمن اجرا میشه ولی دستورش در پلیر صورت میگیره یعنی پلیر حرکت میکنه

کم و کسری داشت بگید سوال داشتید بپرسید وتمام

تشکر فراموش نشه کلی زحمت کشیدم تایپ کنم البته 

کمی از مطالب برگرفته شده از daneshgar.blog.ir

بیشترش رو خودم نوشتم یکم از اینجا نوشتم. بالا هم گفتم

کمشا کم